To dla wszystkich, którzy zamiast na John Zorn Fest pojechali w tym roku na Open’era. Taka drobna złośliwość. 😉
<br/><br/>
Dziś główną bohaterką Nocnej Strefy będzie Mary Halvorson. Posłuchamy muzyki z jej nowej pły… z dwóch nowych płyt: Amaryllis i Belladonna. Ale nie tylko. Do tego trochę nowości, m.in. fragmenty najnowszej płyty Joyfultalk, pojawi się Jerzy Mazzoll – premierowo i z wydania winylowego, a także niespodzianka, czyli jutrzejsza polska premiera. Zapraszamy bardzo gorąco – zaczynamy […]
Tym razem obszernie – i z pomocą obecnego w studiu Maćka Polaka, autora okolicznościowego albumu 1972 – opowiadaliśmy o historii niezwykłego, wyprodukowanego w Wielkiej Brytanii syntezatora EMS Synthi AKS. Cała audycja do darmowego odsłuchu pod tym linkiem. PLAYLISTA 2022-05-12 Hawkwind – Silver Machine (CD “In Search of Space”, EMI 1971/1996)Pink Floyd – On the Run […]
Dziś po 23.00 zapraszamy na ostatnią z serii retransmisji koncertów cyklu Warszawska Jesień Klubowo z zeszłorocznej edycji stołecznego festiwalu muzyki współczesnej. W programie “hybrydowego setu didżejskiego” wystąpią Lutto Lento, czyli Lubomir Grzelak (elektronika) oraz Jan Piasecki (perkusja). Zatem muzyka Lutto Lento, u nas pojawiająca się od prawie dekady, trafiła także do programu Warszawskiej Jesieni. Skojarzenia […]
Nota o Zero Gravity może być dla niektórych niespodzianką, ale nowy album Jeana-Michela Jarre’a Electronica 1: The Time Machine nie należy do moich ulubionych (mówiąc delikatnie), i to mimo plejady gości, wśród których są Vince Clarke, M83, Pete Townshend, Fuck Buttons, Air i Moby. Ba, wydaje mi się z punktu widzenia poszczególnych artystów bardzo słabo wykorzystaną szansą na wykreowanie […]
Z nieco mniejszą regularnością śledzę ostatnio poczynania Francuzów z Natural Snow Buildings, za którymi zresztą pod względem liczby wydawanych płyt nadążyć trudno. Ukazują się w różnych formatach, tym bardziej więc warto zwrócić uwagę na regularną, zwykłą płytę z nowym repertuarem opublikowaną na winylu przez Ba Da Bing (wcześniej wydali kilka reedycji starszych nagrań NSB) z […]
W starych złotych to by było prawie pół miliona, ale warto. Zresztą za czasów starych złotych nikt w Polsce takich płyt nie wydawał. Choć zupełnie tak jak kiedyś – na czerwony, transparentny winyl z muzyką Roberta Piotrowicza (mastering Rashada Beckera, minimalistyczny projekt Lasse Marhauga) trzeba było pod każdym względem poczekać. Z jednej strony dlatego, że publikacja się […]
Pingback: Dlaczego nie żałuję tegorocznego Open’era « CHACIŃSKI