CLEARED: Nie jestem odporny

Nie jestem odporny na uroki Immune Recordings. Tak się składa, że choć ta amerykańska firma płytowa nie ma jakiegoś zupełnie jednolitego profilu (dominują dronowe, kontemplacyjne nagrania, ale Tape czy Death Vessel do tego profilu nie pasują), wszystkie ich ostatnie płyty – od Expo ’70 po Tape – robiły na mnie ogromne wrażenie. Duet Cleared – Steven Hess (znany z On) i Michael Vallera – tworzy statyczną muzykę opartą przede wszystkim na dźwiękach perkusji (z wyjątkiem utworu numer jeden) zwielokrotnionych przez nienaturalnie wielki pogłos i utopionych w dronowych echach. Brzmi to jak przysłuchiwanie się akustyce wielkiej sali fabrycznej z wnętrza jakiejś skomplikowanej maszyny. Po drodze wykorzystanych zostało sporo barw i instrumentów, jednak w utworach ich barwy są tak zniekształcone, że rozpoznać je nie sposób. Tylko w finałowym „False Morning” mamy transowy, powolny rytm łatwego do zidentyfikowania zestawu perkusyjnego. Całość zwięzła, zdecydowanie nieprzegadana i różnorodna, nawet gdyby powyższy opis sugerował coś zupełnie innego. Dziwne rzeczy dzieją się tu z przestrzenią, planami, słychać, że dłużej pracowano nad już nagranymi dźwiękami niż przy samym nagrywaniu.
Płyta wydana została na białym winylu w nakładzie limitowanym do 500 sztuk oraz w 100 egzemplarzach na kasecie różniącej się nieco okładką, z bardzo prostą monochromatyczną grafiką i niezłą jakością nagrania (taśma chromowa). Do obu dołączono możliwość ściągnięcia materiału w mp3.

CLEARED „Cleared”
Immune 2011 LP/MC (+mp3)
7/10
Trzeba posłuchać:
„Cleared”, „When the Ground is Close”
Do kupienia tutaj.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s