Jestem fanem Dinosaur jr. (oficjalnie), ale rzężenie nie ustało

dear_dinosaurjr_fanWczoraj przyszła przesyłka:

1. płyta Dinosaur jr. w wersji cichszej (różnica dźwiękowa do uchwycenia gołym uchem – na oko tylko drobna różnica w położeniu napisów na froncie CD),
2. trzy znaczki belgijskie (ale podobno do wykorzystania w całej Europie – mają symbol UE zamiast nominału),
3. list z przeprosinami zatytułowany „Dear Dinosaur Jr. fan”.

Teraz już wiecie, skąd taki, a nie inny tytuł niniejszego wpisu. Cała akcja trwała niecałe dwa tygodnie od momentu wysyłki przeze mnie albumu ze źle nagranym dźwiękiem (patrz jeden z moich poprzednich wpisów). Z całą pewnością różnica jest warta zachodu.

Problem w tym, że rzężenie nie ustało. Dlaczego? W czasie ostatniego tygodnia mój ulubiony wzmacniacz zaczął wydawać z siebie trzaski i szumy w prawym kanale. Rozkręciłem, obejrzałem. Rzecz jest kompletną abstrakcją dla mnie – wszystko wygląda idealnie, luty na swoich miejscach, kondensatory prezentują się elegancko, a bezpieczniki całe i zdrowe. Środek nawet niespecjalnie przykurzony – zresztą przedmuchałem sprzężonym powietrzem na wszelki wypadek. Może ktoś z zacnych czytelników tego bloga wie coś o tak przedziwnym zachowaniu sprzętu, który do tej pory ani myślał się psuć? Dodam, że trzaski i szumy (nieco podobne do tych, które słychać przy odtwarzaniu kiepsko utrzymanej płyty winylowej) są na tym samym poziomie głośności bez względu na stopień wzmocnienia. A może ktoś nie wie, ale ma za to kompetentny, uczciwy i niedrogi (tak, wiem, że to wszystko się często wyklucza) serwis na terenie Warszawy? wzmacniacz_aa

Ja tymczasem, po odsłuchaniu Dinosaura na słuchawkach (żeby sprawdzić, czy wersje się różnią), pomyślałem sobie, że skoro mogłem zdzierżyć tę starą wersję, to może po prostu dalej będę felernego wzmacniacza używał – w końcu to Dinosaur jr. Człowiek się przyzwyczaja.
Jak zgram nowego Dinozaura do komputera, to postaram się pokazać porównanie obu „rur”, czyli wykresów dźwięku w komputerowym edytorze. Różnice mogą być naprawdę ciekawe…

One response to “Jestem fanem Dinosaur jr. (oficjalnie), ale rzężenie nie ustało

  1. a wybierasz sie na ktorys z koncertow dino do niemiec?

Skomentuj

