Ostatni krzyk złej sławy Michaela Jacksona

Trochę nieswojo mi komentować śmierć Michaela Jacksona, bo od piątku w redakcji głównie nią się zajmuję, a ten blog służy mi głównie do pokazywania, czym zajmuję się w czasie wolnym od pracy w „Przekroju”. Właściwie całą sytuację mógłbym skomentować, prezentując statystyki odwiedzin mojej strony poprzez różne frazy Google’a w ostatnim tygodniu. Oto one:

michael_jackson

Uznaję tę kanonadę za ostatni krzyk złej sławy Michaela Jacksona. Pisałem o niej tutaj (stąd zresztą te trafienia z Google’a), denerwując się, że po komentarz muzyczny media najszerszego rażenia (telewizja głównie) dzwonią do mnie przede wszystkim wtedy, gdy pojawią się jakieś nowe plotki o Jacksonie. Za rok o nosie Jacksona nikt nie będzie pisał ani mówił – i chwała Bogu. Są ciekawsze tematy w związku z tym artystą, którego okresu współpracy z Quincy Jonesem – nie ukrywam – zawsze będzie mi brakować. Stworzyli we dwóch brzmienie pop, które się do dziś nie zestarzało i do dziś pomaga mierzyć (porównawczo) jakość kompozycji pisanych na listy przebojów. Piszę zresztą o tym całym fenomenie w nowym „Przekroju”, który wyjdzie w czwartek, jeśli za chwilę usuną nam awarię serwera po uderzeniu pioruna w ulicę Wiejską (swoją drogą – kierunek prawie dobry, acz sądzę, że grom  powinien huknąć jednak kilkaset metrów dalej). Zresztą z tematem Jacksona zderzyłem się też tutaj, a tutaj przed rokiem mój kolega z redakcji wyprorokował co nieco. Z perspektywy czasu – podpisuję się pod większością jego stwierdzeń.

Skoro już przerwałem znów na moment nadawanie strumienia recenzji (co przychodzi mi z trudem), to dodam tylko szybko, że okres żałoby po Jacksonie spędziłem bardzo miło, odwiedzając koncerty Musica Genera z kapitalnym Reinholdem Friedlem w roli gościa specjalnego. Polecam! A teraz słucham zaskakująco dobrej płyty Kronos Quartet „Floodplain”. I słyszę właśnie, że serwery naprawione, więc wracam do pracy…

8 responses to “Ostatni krzyk złej sławy Michaela Jacksona

  1. tak czy inaczej Michael był, jest i będzie ikoną muzyki.

  2. a kiedy HCH?🙂

  3. To ja mam ładniejsze wyszukiwania: „świecący chodnik jackson”, „jackson chodzi po świecącym chodniku”, „jackson teledysk ze swiecącym chodnikiem”. Nie tylko nos więc pamiętamy, ale i Billie Jean.

  4. @Przemysła –> Świecący chodnik? Dobre! Ale to chyba elita polskiego internetu tego szuka…

    @sivi –> HCH w normalnym terminie, czyli ze środy na czwartek w przyszłym tygodniu. W tym tygodniu Letnia Noc w Dwójce (z czwartku na piątek). Wkrótce szczegóły na hch.blox.pl.

  5. to ja mam tylko kilka takich „pogrzeb maichaela jacksona” i jeden zastanawiający wariant: „pogrzeb maichaelowi jacksonowi”. poza tym rutyna: „komplikacje pan z majteczkami na wierzchu”, „sąsiadka nago” albo „adam zwierz you tube”…

  6. dziekuje za info😀

  7. A proszę bardzo. Mnie czasem trzeba trochę szturchnąć, bo nie nadążam momentami🙂

  8. I believe this is one of the so much significant information for me.
    And i’m happy reading yoyr article. But want to observation on some general things, The
    site stylee iss wonderful, the articles is truly excellent : D.
    Just right process, cheers

Skomentuj

